Wij hebben een passie voor verhalen en geloven dat goede marketing begint met een goed verhaal.
Vanuit die gedachte maken we elke dag verhalen en content voor onze klanten. Zowel tekstueel als visueel. Content die klopt, raakt en activeert.
Wat we doen
Je kunt bij ons terecht voor marketingadvies, bedrijfsverhalen, bedrijfsjournalistiek, copywriting, social media advies, social media beheer, persberichten, crisiscommunicatievraagstukken, ontwerp van alle denkbare middelen en webprojectmanagement.
Hoe we werken en wat dat kost
Altijd: open en transparant. We maken heldere afspraken vooraf over wat we maken en wat dat kost.
We werken zowel op projectbasis als met een abonnement. Ook hebben we verschillende losse producten met standaardprijzen Welke vorm voor jouw opdracht het best geschikt is, hangt af van de precieze vraag.
Van Blog naar bedrijf: ons verhaal
Minke Haveman (1982) begon in 2011 met het schrijven van verhalen. Persoonlijke ervaringen en herinneringen met een lach en een traan. Ze is sindsdien niet meer gestopt. Inmiddels schrijft ze voor verschillende tijdschriften en was ze columnist bij NPO 2.
Naast haar baan als strateeg bij een internetbureau zette ze in 2013 een online magazine voor jonge ouders in groningen op. De liefde voor mooie content, marketing en online media gecombineerd. Dit platform groeide uit tot een online publisher met meerdere succesvolle titels.
Na zeven jaar werken in de wereld van online koos ze voor een baan bij de Rijksuniversiteit Groningen. Als senior communicatieadviseur werkte ze bijna een jaar voor de Universiteitsbibliotheek.
In 2014 koos ze voor een nieuw avontuur: een eigen bureau. In 2015 groeide het team van MNKE met marketeers en copywriters en ging ze een samenwerking aan met The Fine Line Studio om zo nog beter te kunnen inspelen op de vragen van klanten.
Ook werd We Love Monday opgericht: een branding service voor startende ondernemers.
In korte tijd groeide MNKE uit tot het aanspreekpunt voor content en verhalen voor meer dan twintig klanten waaronder Noorderpoort, Gemeente Groningen, NOM, Lentis en anderen.
Waarom verhalen zo goed werken
Onze huidige wereld heeft lang gedraaid om massa. Massaconsumptie. Massamarketing. Massabedrijven. Massapubliek. We voelen nu steeds meer zucht om individualiteit. Mensen willen zich kunnen identificeren. Iedereen zoekt steeds meer niches.
Zie de terugkeer van ambacht: eten met oorsprong, horeca en kapsalons met oorsprong. Allen succesvol door het authentieke verhaal. Terugkeer van de menselijkheid, terugkeer van het gesprek. Van groot naar klein, van anonimiteit naar echt bestaan. Gezien worden, gehoord worden. Authentieke verhalen worden gehoord. Durven zeggen maakte durven luisteren. Luisteren laat kennis maken met echte wensen, echte verlangens en echte gevoelens. Van mens tot mens. Van verhaal tot verhaal. Daarom werken verhalen juist nu zo goed.