Content Marketing begint met een goed verhaal

Wat het is? Content marketing? Er zijn een boel verschillende definities in omloop. Wat wij geloven is dat goede content raakt, activeert en wordt onthouden. En dat je goede content kunt inzetten om jouw doelgroep te bereiken met jouw boodschap. Niet zomaar, maar zodat ze ook iets gaan doen.

Content marketing wordt steeds belangrijker

Content marketing is bedachtzaam goede content inzetten om je doelstellingen te bereiken. Die doelstelling is voor iedereen anders. Passende content is dus ook voor iedereen anders. Maar goede content is altijd van hoge kwaliteit. En dat wordt steeds belangrijker.

Ga maar na: de dragers van content zijn alom beschikbaar. Het (laten) maken van een website is tegenwoordig in veel gevallen een fluitje van een cent als het gaat om de achterliggende techniek. Het maken van flyers, brochures, afbeeldingen: idem. Technisch kan alles en is bijna alles ook voor iedereen beschikbaar. Maar: wat doe je er mee? Wat vertel je? Hoe vertel je dat? Welke woorden, tone of voice, welke informatie wordt met enthousiasme ontvangen? En: hoe krijg je de goede content op de juiste tijd en plaats bij de juiste mensen?

Die antwoorden hebben wij…

Welke soorten content zet je in voor je marketing?

Content is een breed begrip. Het kan gaan om een Facebookpost, een whitepaper of e-book, een flyer, een blogpost, een nieuwsbrief, een nieuwsbericht op je website, maar je website zelf is ook content.

Welke soorten voor jou van belang zijn hangt kort gezegd af van je doelstellingen, doelgroepen en boodschap. Wij kunnen je helpen deze in kaart te brengen en je adviseren over welke vormen van content geschikt zijn. Maar helpen je ook om deze content te maken. Soms door het voor je te doen, soms door je te adviseren over hoe je het zelf kunt doen.

Bekijk bijvoorbeeld eens onze contentstrippenkaarten als je goede content graag uitbesteedt of onze Quick Scan als je graag zelf de tricks en tools in handen hebt voor je contentmarketing.

Dit doen we ook:
marketing
Verhalen

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief:

Ik weet genoeg, doe mij maar gewoon een afspraak :)

Waarom content marketing werkt

Het advertentietijdperk is voorbij. Nou ja, niet helemaal, maar alleen een advertentie hier of een banner daar gaat de strijd om de klant niet meer winnen. Marketing vraagt meer inspanning tegenwoordig.

Content marketing gaat over het bereiken, maar vooral raken van je (potentiële) klant. Het gaat om informatie geven waar ze echt op zitten te wachten. Het gaat over verrassen en vermaken. Over weggeven en delen. Veel meer dan over het ouderwetse koop mij of kies ons.

Is het makkelijk? Laten we zeggen: het hoeft niet moeilijk te zijn. Als je weet waar je mee bezig bent, tenminste. Als je jouw doelgroep goed kent, jezelf durft laten zien en staat voor je boodschap. En als je weet welke tools je kunt gebruiken om je doel te bereiken.

Ik wil hier graag meer over weten, help mij :)

PRODUCTEN